23 de juny – Dia Internacional de la Dona a l’Enginyeria

dimarts, 20 juny, 2023

A l'Escola de Camins ens enorgulleix unir-nos al moviment mundial en reconeixement del Dia Internacional de la Dona en l’Enginyeria. Aquest dia serveix com a recordatori de les importants contribucions fetes per les dones en el camp de l'enginyeria i el seu valuós paper en la configuració del futur de l'enginyeria.

Com a part del nostre compromís social, estem impulsant la inclusió de la perspectiva de gènere en els plans d'estudi de les titulacions que oferim i per això hem realitzat ja alguns tallers, com el de llenguatge inclusiu, i estem redactant una guia per a la docència universitària amb perspectiva de gènere en l'àmbit de l'enginyeria civil.

Tot i que encara queda camí per recórrer, ens anima el progrés que hem fet des de la fundació de l’Escola fa gaire bé 50 anys. Al llarg dels últims cursos, hem vist un percentatge constant de dones estudiants en els Graus en Enginyeria Civil, amb aproximadament el 30% de l’estudiantat identificat com a dona; que assoleix gaire bé al 50% en el Grau en Enginyeria Ambiental.

En aquest Dia Internacional de la Dona a l’Enginyeria, celebrem els notables assoliments de les dones en el nostre camp i reconeguem la importància de crear un entorn inclusiu. Conjuntament, podem inspirar a la pròxima generació de dones enginyeres i capacitar-les per impulsar la innovació i abordar els reptes globals des de l'enginyeria civil i ambiental.

Feliç Dia Internacional de la Dona en l'Enginyeria!