10 professores de l'Escola en el rànquing de científiques més destacades publicat pel CSIC

dimecres, 7 juny, 2023

La segona edició del rànquing d’investigadores espanyoles i estrangeres que fan recerca a institucions de l’Estat, elaborat pel CSIC, inclou 117 investigadores de la UPC entre les quals hi ha 10 professores de l'Escola de Camins. El rànquing posiciona les científiques que tenen un índex h igual o superior a 18.

Entre aquestes 10 professores trobem a 3, Ivet Ferrer, Anna Serra i Marianna Garfí, en el top 10. Les professores de l'Escola de Camins que se situen dins del rànquing entre les 117 investigadores de la Universitat Politècnica de Catalunya són les següents:

L’objectiu del rànquing és incrementar la visibilitat de la feina que duen a terme les investigadores i forma part de les polítiques de compromís amb la igualtat de gènere del CSIC, institució a la qual pertany el Cybermetrics Lab, que ha elaborat el rànquing. El rànquing ordena, en primer lloc, les investigadores pel seu índex h i, en segon lloc, el nombre de cites que han rebut.

Què és l’índex h?
Es tracta d’una mesura de l’impacte de la recerca d’un autor o autora que combina qualitat i quantitat. L’índex h es calcula ordenant de major a menor els articles científics segons el nombre de citacions rebudes. Així, un investigador o investigadora té un determinat índex h en funció del nombre de treballs publicats i del nombre de citacions que hagi rebut cada treball.

Font: Sala de premsa UPC