Professors de l’Escola de Camins participen en un projecte europeu per millorar la resposta a emergències provocades pel canvi climàtic

dimecres, 25 gener, 2023

El Centre de Recerca Aplicada en Hidrometeorologia (CRAHI) integrat per diversos professors de l’Escola de Camins, participa en el projecte europeu RESIST - Regions for climate change resilience through Innovation, Science and Technology.

Aquest projecte dotat amb 25 milions d’euros pel programa Horizon Europe de la Unió Europea, té com a objectiu estudiar l’aplicació d’eines per millorar la preparació davant d’emergències meteorològiques per augmentar la resiliència davant del canvi climàtic.

Catalunya ha estat una de les 12 regions seleccionades per la Comissió Europea per participar en un projecte europeu dotat amb un finançament de 25 milions d’euros per millorar la preparació davant d’emergències greus causades pel canvi climàtic. L’objectiu de la iniciativa, anomenada RESIST - Regions for climate change resilience through Innovation, Science and Technology i emmarcada en la missió 'Adaptació al Canvi Climàtic' del programa Horizon Europe de la Unió Europea, és millorar les capacitats de detecció de situacions extremes com les inundacions, les onades de calor i el risc d’incendi forestal, així com aconseguir una major preparació de la societat i els municipis.

El projecte comença aquest gener i s’allargarà durant cinc anys. Aquesta setmana ha tingut lloc l’inici formal del projecte amb la reunió inaugural del socis a la ciutat portuguesa de Coïmbra, on s’han definit les primeres accions de treball.

L’aplicació a Catalunya rebrà 2,5 milions d’euros a través dels socis que formen part del projecte: la Direcció General de Protecció Civil del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya; el Centre de Recerca Aplicada en Hidrometeorologia (CRAHI) de la Universitat Politècnica de Catalunya -  BarcelonaTech (UPC); el grup d’investigació CARENET de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC); l’empresa Hyds (spin-off sorgida de la UPC) i els ajuntaments de Terrassa i Blanes. El projecte té el suport d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat.

Amplia la notícia a: Sala de premsa UPC