El Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos organitza una sessió especial per al dia Internacional de la dona a l’Enginyeria

dilluns, 19 juny, 2023

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona a l’Enginyeria, que se celebra cada 23 de juny, el Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos ha preparat una jornada especial en la que destacades dones referents en el sector de l’enginyeria i d’altres àmbits professionals, participaran en un co·loqui i es presentarpa la Guia de Llenguatge Inclusiu.

Programa de la jornada

Ángela Martínez, presidenta de la Comisión de Mujer e Ingeniería, y Vocal de la Junta de Gobierno del Colegio de Ingenieros, Caminos, Canales y Puertos, será l’encarregada de moderar la primera part d’aquesta sessió, que se centrarà en conèixer totes les actuacions que realitza la comissió i els objectius que persegueix per a continuar posant de relleu les tasques que realitza la dona enginyeria dins de la societat.

Durant la jornada també es presentarà la Guía de Lenguaje Inclusivo que continuarà amb una taula rodona en la que intervindran altres professionals que treballen en empreses del sector públic i privat i que han destacat en l’àmbit de les telecomunicacions, l’educació i investigació, l’obra civil, el sector ferroviari o l’hidrogràfic.

La jornada, que serà retransmesa de manera telemàtica, començarà a les 13h i tindrà una dura aproximada d’una hora i mitja.

L’ordre del programa previst és el següent::

13.00h. Benvinguda.

• Miguel Ángel Carrillo, President del Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos

13.10h. Objectius i Presentació del GT Mujer e ingeniería.

• Ángela Martínez, Presidenta de la Comisión de Mujer e Ingeniería, i Vocal de la Junta de Gobierno del Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
  • Mª Ángeles Castro, membre de la Comisión de Mujer e Ingeniería del Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos

13.20h. Presentació de la Guía del lenguaje inclusivo

• Junco Riera, membre de la Comisión de Mujer e Ingeniería

13.30h. Taula rodona “Mujeres”. ModeraLorena Solana, membre de la Comisión de Mujer e Ingeniería y Vicedecana de la Demarcació de Galicia

• Inmaculada Serrano,dDirectora General de la Empresa Municipal de Aguas i Saneamiento de Murcia, S.A.
  • Socorro Fernández, Presidenta de OFG Telecomunicaciones
  • Esther Real, Directora de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de la UPC i vicedegana de la Demarcació de Catalunya.
  • Mª Luisa Domínguez, Presidenta d’ADIF i Adif Alta Velocidad (pendent de confirmació)
  • Carmen Lacoma, Transformació i millora de processos en Aigües Andines a Xile
  • Irene Josa, investigadora postdoctoral a la University College London

14.30h. Clausura