El projecte 'Toolkit - Com integrar la sostenibilitat en la teva docència', guardonat amb el Premi a la Iniciativa Docent.

dilluns, 22 maig, 2023

El projecte 'Toolkit - Com integrar la sostenibilitat en la teva docència', presentat per les professores Elisabet Roca Bosch, Ivet Ferrer Martí i Esther Real Saladrigas, del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental, ha estat guardonat ex aequo amb el Premi a la iniciativa docent pel Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).

El projecte proposa integrar de manera àmplia i coordinada els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en les assignatures dels estudis que s’imparteixen a l’Escola de Camins.

Per aconseguir aquest repte, es proposa una metodologia basada en quatre passos, que permeten al professorat ampliar el seu coneixement sobre els ODS, avaluar les assignatures que imparteixen i planificar la iniciativa docent. Segons expliquen les promotores de la iniciativa, "el projecte, tot i estar desenvolupat en l'àmbit del grau en Enginyeria Civil, ofereix una metodologia clara i estructurada per ser reproduïble i escalable a qualsevol grau de la UPC. Permet a qualsevol docent seguir una seqüència de passos per tal de detectar quines competències en sostenibilitat es treballen en les assignatures, i ofereix exemples i material per crear noves activitats que permetin incorporar i treballar els ODS".

A més d'aquest aspecte, el jurat ha destacat que el projecte està molt ben valorat per l’estudiantat i que té la voluntat de fer aflorar i de promoure pràctiques docents noves i innovadores, es complementa amb el pla pilot promogut per la Universitat per incorporar la competència de sostenibilitat i compromís social i compta amb la implicació del professorat de l’Institut en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat (IS) de la UPC