Festa de la cooperació

divendres, 12 maig, 2023

El 18 de maig, a partir de les 12 h, la plaça de les Constel·lacions del Campus Diagonal Nord, a Barcelona, acollirà la festa de cloenda de la celebració dels 30 anys del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la UPC. Tres dècades durant les quals s’han dut a terme prop de 2.300 projectes, que han implicat centenars de persones de la comunitat universitària, i més de mil entitats i organismes d’arreu del món.

Els actes de celebració dels 30 anys del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) es van iniciar l’octubre passat, coincidint amb l’inici del curs acadèmic 2022-2023. Des d’aleshores, a escoles i facultats de la UPC s’han succeït actes, tallers i xerrades per posar en relleu les activitats impulsades des d’aquest centre, especialment a través de projectes duts a terme a països d’arreu del món, però també d’iniciatives de sensibilització o d’acció social a municipis catalans. Unes experiències que, a més d’aportar solucions per a necessitats concretes, han enriquit a centenars de membres de la comunitat universitària, entre professorat, estudiants, personal d’administració i serveis, i alumni que hi han participat.

Durant aquests anys, s'han dut a terme un total de 2.274 projectes, tres dels quals serveixen de mostra de com, des de diversos àmbits, aquestes iniciatives ajuden a combatre situacions de pobresa i vulnerabilitat i a avançar cap a un món més just, equitatiu i sostenible.

Llegeix la notícia sencera a Sala de premsa UPC