Desconnecta't per estalviar energia

dimecres, 30 novembre, 2022

Sabies que un 32% del consum energètic dels edificis es produeix quan no hi som, durant les vacances, els caps de setmana o les nits?Durant les vacances, desconnecta't de la Universitat, evita els consums innecessaris d'energia!

Un 32% del consum energètic es produeix quan els edificis estan buits, durant les vacances, els caps de setmana o les nits. Per alertar i conscienciar la comunitat universitària d’aquest fet, l’acció Desconnecta’t de la UPC, insta als centres docents i els serveis de la Universitat a que programin, a partir de divendres, 2 de desembre, la desconnexió dels equips que no siguin imprescindibles durant les nits i els caps de setmana. Aquesta acció servirà també per quantificar, per primer cop, el consum bàsic per després poder reduir-lo al màxim.

Dins de les mesures i actuacions en l’àmbit de les TIC, hi ha inclòs el desplegament del sistema Turniton a tots els equips de PDI/PAS per tal de poder gestionar l’encesa i apagada remota del vostre equip i per programar setmanalment la seva encesa i aturada automatitzada (podeu consultar aquí com fer-ho). Aquesta eina és molt important de cara a minimitzar les hores que els ordinadors estan encesos i aturar-los especialment a les nits, els caps de setmana i els dies de ponts.

Aquesta mesura també ajudarà a minimitzar el risc de ciberatacs tant al vostre equip com a la resta d’equips de la xarxa UPC, en romandre en funcionament moltes menys hores. A l’escenari actual, on hi ha moltes amenaces cap a la ciberseguretat dels sistemes, és molt rellevant aplicar les màximes mesures per prevenir possibles atacs.

És per tot això, que us demanem que si teniu un equip de treball amb sistema Windows i encara no utilitzeu el servei TurnItOn, si us plau, contacteu amb CaminsTECH (Serveis TIC UTGAC) pels canals d'atenció habituals per sol·licitar-ne l’alta.

En el cas que tingueu un sistema Mac, podeu programar l’encesa i l’aturada de manera automàtica de l’equip des de l’apartat Preferències del sistema -> Economitzador -> Programar (System Preferences->Energy Save->Schedule).