El professor de l’Escola Xavier Oliver distingit amb la medalla Narcís Monturiol

dijous, 7 juliol, 2022

El Govern de Catalunya ha aprovat la concessió de la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic a deu investigadors del sistema català de coneixement, per la seva contribució al desenvolupament de la ciència i la tecnologia.

Aquests guardons, instituïts per la Generalitat l’any 1982, distingeixen les persones i entitats per la seva contribució destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya, i honoren al popular inventor i polític català del segle XIX, Narcís Monturiol Estarriol (1819-1885).

D’entre les personalitats a qui s’ha concedit la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic, destaquem el professor de l’Escola de Camins Xavier Oliver i Olivella, doctor en Enginyeria de Camins, Canals i Ports per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), on actualment és catedràtic. Ha desenvolupat la seva recerca en l’àmbit del disseny i l’anàlisi computacional de materials i metamaterials al Centre Internacional de Mètodes Numèrics a l’Enginyeria (CIMNE) i en diverses estades científiques als Estats Units.

Més informació: https://govern.cat/salapremsa/notes-premsa/423842/govern-distingeix-fundacio-vhir-deu-investigadors-seva-contribucio-al-desenvolupament-ciencia-tecnologia