El nou pont del Petroli de Badalona

dijous, 30 juny, 2022

Després que el temporal Glòria trenqués el pont del Petroli de Badalona, l'Ajuntament n'ha projectat la reconstrucció. De les dues opcions finalistes, els veïns n'han escollit una.

Més de 6.000 badalonins han participat en la votació de les dues opcions plantejades i finalment, dos de cada tres han triat un nou pont amb final arrodonit i amb una obertura al centre.

El professor i catedràtic Agustín Sánchez-Arcilla és el director del Laboratori d’Enginyeria Marítima de l’Escola de Camins, i explica com s’han realitzat els assajos per avaluar la viabilitat dels models presentats i l’escollida és la solució més hidrodinàmica.

El Laboratori d’Enginyeria Marítima ha estat l’encarregat d’analitzar el col·lapse provocat pel temporal Glòria i ha estudiat les propostes del nou projecte mitjançant models numèrics. Ara, una vegada triada l’opció, s’ha de tornar a comprovar amb assajos hidràulics i gairebé reals al canal del laboratori. Es preveu que les obres s’iniciïn el segon trimestre del 2023.

Notícia sencera a: Els Matins de TV3