Projecte europeu: REST-COAST (Large scale RESToration of COASTal ecosystems through rivers to sea connectivity)

divendres, 4 juny, 2021

El projecte REST-COAST (Large scale RESToration of COASTal ecosystems through rivers to sea connectivity), liderat pel professor de l’Escola de Camins i director del Laboratori d'Enginyeria Marítima (LIM), Agustín Sánchez-Arcilla, ha estat escollit pel Horizon 2020.

Aquest projecte, presentat a la convocatòria European Green Deal, ha estat seleccionat d’entre les 1.550 propostes a 23 tòpics publicats i serà el segon projecte coordinat per la UPC més gran que hem tingut a l’Escola, tant pel que fa al finançament (2.368.750 € assignats per a una durada del projecte de 4 anys i mig), com en nombre de socis (consorci integrat per 38 socis).

La convocatòria EU Green Deal, dotada amb un pressupost de 983 M€, finança projectes de recerca i innovació que donin resposta a la crisi climàtica i ajudin a protegir els ecosistemes i biodiversitat únics d'Europa. Aquesta inversió accelerarà una transició justa i sostenible cap a una Europa climàticament neutra el 2050. Com que l'objectiu és que ningú quedi enrere en aquesta transformació sistèmica, es demanen accions específiques per implicar els ciutadans d'una nova manera i millorar la rellevància i l'impacte social.

Més informació:

Horizon 2020

Projecte presentat en el marc del tòpic: Restoring biodiversity and ecosystem services