Carme Barba, investigadora del Grup d’Hidrologia Subterrània de l’Escola de Camins, guanya el premi de Recerca Científica a Reptes Urbans a la Ciutat de Barcelona 2020

dilluns, 15 març, 2021

El dimarts 16 de març, la investigadora Carme Barba recollirà el seu premi al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona pel seu projecte “Model de Gestió integrada dels Recursos hídrics del Besòs davant el canvi climàtic: solucions per a l’autoabastament i resiliència del sistema hídric a l’àrea metropolitana de Barcelona”

El projecte GiR-Besòs pretén donar solucions per fer front als reptes de futur en la gestió de l’aigua a Barcelona i la seva àrea metropolitana. És necessari garantir l’abastament hídric a la ciutat en les properes dècades abaixant la dependència del Ter. També fer front als possibles efectes de les sequeres i la reducció i alteració dels patrons pluviomètrics causats pel canvi climàtic.

En el projecte GiR-Besòs es posa el focus en l’aqüífer del Besòs, explotat intensament durant el desenvolupament industrial del Pla de Barcelona i avui en dia infrautilitzat. Es desenvoluparà un model de gestió integral dels recursos hídrics del Besòs, incloent les aigües regenerades i l’aigua del riu com a principals recursos interaccionadors amb l’aqüífer.

El projecte està avalat pel Grup d’Hidrologia Subterrània, l’Escola de Camins de la UPC i compta amb el suport, experiència i coneixement del professor catedràtic en hidrogeologia Daniel Fernàndez Garcia i el seu equip de treball, la professora Paula Rodríguez i els investigadors Núria Ferrer i Marc Carnicero

Més informació i contacte: besos.waterhub@upc.edu