El professor de l'Escola Marino Arroyo reconegut amb la distinció ICREA Acadèmia 2020

dimarts, 23 febrer, 2021

La Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) ha otorgat els ICREA Acadèmia on el professor de l'Escola Marino Arroyo ha estat distingit amb aquest reconeixement a l’excel·lència investigadora per desenvolupar projectes de recerca en els propers cinc anys.

El professor de l'Escola de Camins Marino Arroyo és investigador del grup de recerca Mètodes Numèrics en Ciències Aplicades i Enginyeria (LACÀN) , del Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE) i de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), i està adscrit al Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental i a l’Institut de Matemàtiques de la UPC-BarcelonaTech (IMTech) de la UPC.

El Prof. Arroyo dedicarà l’ajut ICREA a diferents projectes, entre altres, a intensificar la recerca en materials artificials bioinspirats, concretament a desenvolupar nous materials amb deformabilitat reversible extrema. També es desenvoluparan models matemàtics i computacionals per entendre els aspectes mecànics de cel·lules i teixits vius, un àrea de recerca important pel fet que molts fenòmens biologics són fonamentalment mecànics, com ara la morfogènesi dels nostres òrgans durant el desenvolupament embironari o la invasió de teixits cancerosos. L'investigador ha rebut altres dos distincions ICREA Acadèmia, al 2008 i al 2015.

Llegeix la notícia sencera a Sala de premsa UPC