Dia Internacional de la dona i la nena a la ciència

dimecres, 10 febrer, 2021

L'11 de febrer ha estat declarat el Dia Internacional de la dona i la nena a la ciència per les Nacions Unides. La UPC, i l'Escola de Camins en particular, participen en esdeveniments que tenen per objectiu informar i educar, fent visible la tasca científica de les dones i fomentant la vocació científica en les nenes.

Amb l’objectiu i l’interès d’impulsar el progrés en la consecució de l’Agenda del Desenvolupament 2030 i els seus 17 Objectius Mundials, el tema de l’Assemblea per aquest sisè Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència és: “ Més enllà de les Fronteres: Igualtat en la Ciència per a la Societat”, amb un enfocament especial en els aspectes socials i les dimensions culturals en la ciència, la tecnologia i la innovació per a millorar els programes de desenvolupament sostenible.

En aquest context, professores de l’Escola de Camins s’uneixen per difondre i donar veu a les dones científiques que ens han precedit i les que actualment desenvolupen les seves trajectòries acadèmiques i de recerca a favor de la ciència, la tecnologia i la innovació de la nostra societat.

El dijous 11 de febrer a les 11h diverses professores de l’Escola compartiran les seves experiències, vocacions i trajectòries amb les 480 escoles participants. https://100tifiques.cat/100tifiques-2021/

Durant aquesta jornada també farem difusió de vídeos on es presenten dones visionàries i la seva aportació més rellevant al món de la ciència.

Esperem que aquesta iniciativa us resulti interesant i animem a tota la comunitat de l’Escola a que participi a les xarxes aportant, per exemple, alguna persona que els sigui referent en l’àmbit de la ciència i la tecnologia.