El catedràtic Antonio Huerta ingressarà, el 10 de desembre, en la Reial Acadèmia d’Enginyeria com acadèmic numerari

dilluns, 9 desembre, 2019

El catedràtic de Matemàtica Aplicada Antonio Huerta ingressa com a acadèmic numerari de Reial Acadèmia d’Enginyeria (RAI)amb el discurs ‘Ingeniería Computacional: perspectivas sobre una especialidad fundamental y emergente’. La resposta acadèmica l'ha fet Eduardo Alonso Pérez de Ágreda, acadèmic de la RAI i investigador del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental de la UPC.

La Reial Acadèmia d’Enginyeria (RAI), en sessió plenària el 19 de abril, va nomenar acadèmic a Antonio Huerta, professor del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental i investigador del grup de recerca dels Mètodes Numèrics en Ciències Aplicades i Enginyeria (LaCàN) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC)

Enginyer de Camins, Canals i Ports per la UPC i doctor per la Northwestern University (Estats Units), Antonio Huerta és catedràtic de Matemàtica Aplicada i docent a l’Escola de Camins (ETSECCPB) i a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), les dues a Barcelona.

Actualment és director de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) i presideix l'Associació Internacional de Mecànica Computacional. Del 2007 al 2012 va ser el director de l’Escola de Camins de la UPC, entre d’altres càrrecs de responsabilitat dins la Universitat.Com a investigador, ha realitzat contribucions destacades en simulació i modelització en enginyeria amb aportacions originals i de gran impacte científic a problemes concrets de fluids, sòlids i ones. Ha liderat la creació del LaCàN a la UPC, que combina l’excel·lència i el rigor matemàtic amb aplicacions i investigacions a la frontera del coneixement en l'enginyeria (mecano-biologia, materials electro-actius, càlcul creïble, etc.).

En aquest àmbit, i en el marc del programa de recerca europeu Horizon 2020, lidera el projecte AdMoRe: Tècniques avançades de reducció de models per a la simulació en temps real de problemes industrials, mitjançant el qual set investigadors i una investigadora, procedents de diferents països, s'han format en tecnologies avançades en simulació i mecànica computacional amb l'objectiu de desenvolupar solucions inèdites en la indústria i ajudar a grans companyies europees a prendre decisions ràpides davant problemes habituals en processos industrials.

Sala de premsa UPC