Professors de l’Escola de Camins participen en el projecte COREWIND

dilluns, 21 octubre, 2019

El projecte COREWIND és un projecte Horizon2020 que té com a objectiu la reducció de costos de la tecnologia eòlica flotant en alta mar mitjançant l’optimització de dos components: els sistemes d’amarratge i els cables dinàmics de potència.

A la reunió de llançament del projecte van assistir tots els socis del projecte i l’oficial del projecte de la Comissió Europea qui supervisarà la implementació del projecte. Els socis van presentar les seves organitzacions i expectatives per al projecte i van descriure el treball que realitzaran.

L’Institut d’Investigació Energètica de Catalunya (IREC) liderarà el projecte i els socis, tant de la indústria com del mon acadèmic, són: Universitat Tècnica de Dinamarca (DTU), RAMBOLL, INNOSEA, Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Equinor, sistemes de cable JDR, Politècnica de Milà (POLIMI), Universitat d’Stuttgart (USTUTT), UL International GMBH, WindEurope, Cobra i Institut d’Hidràulica Ambiental de Cantabria (IHCantabria).

El projecte durarà 42 mesos i contribuirà a l’assoliment d’objectius de la UE relacionats amb l’enfortiment i el lideratge de la UE en energies renovables mitjançant la reducció de costos i desenvolupament la propera tecnologia per a la generació d’energia eòlica flotant.