El profesor de la Escola de Camins, Antonio Gens, reconegut per la Real Academia de Ingeniería

dijous, 3 octubre, 2019

La Real Academia de Ingeniería, a la sessió del 26 de setembre de 2019, reconeix la tasca profesional del professor de l'Escola de Camins, Sr. Antonio Gens Solé amb la distinció de Ingeniero Laureado.

Antonio Gens és professor d’enginyeria geotècnica a l’Escola de Camins de la UPC, ​​on ha estat director del departament d’enginyeria geotècnica i membre del Consell de Govern de la Universitat.

Ha realitzat nombroses investigacions i participat en l’assessorament de diversos projectes emblemàtics, tant nacionals com internacionals. És autor o coautor de més de 250 articles científics i membre del Cosell Editorial de diverses revistes internacionals. És membre de TC105 (sòls no saturats) i TC215 (geotècnia ambiental) de la International Society for Soil Mechanics and Geotechnical Engineering (ISSMGE).

En els últims anys, l’Associació Estatunidenca de Mecànica de roques va atorgar-li el Premio de Historia de Caso al 2006, el R.M. Premio Quigley de la Societat Geotècnica del Canadà al 2009 i el Premi de Contribucions Excel·lents de la Asociación Internacional de Métodos y Avances en Geomecánica de la Computadora (IACMAG) al 2011. A més, la Institución de Ingenieros Civiles del Reino Unido va atorgar-li la Medalla Telford dues vegades (1994 i 2007), la Medalla George Stephenson també dues vegades (2008 i 2012) i la Medalla de Investigación Geotécnica al 2014.

Al 2007, va pronunciar la 47ena Conferència Rankine. És membre de la Real Academia de Doctores de España i al 2011 va esdevenir membre de la Real Academia de Ingeniería del Reino Unido. Ha estat escollit Vicepresident per Europa del ISSMGE durant el periode 2013-2017. Al 2014, va rebre un Doctorado Honoris Causa per la Universitat de Grenoble a França i la Medalla de Honor del Colegio de Ingenieros de Caminos (Institución de Ingenieros Civiles) d’Espanya.

Més informació: http://www.raing.es/es/actividades/reconocimiento-como-ingenieros-laureados-antonio-gens-sol-c-sar-sagaseta-mill-n-y-jos