El Grup d'Enginyeria i Microbiologia de Medi Ambient (GEMMA) de l'Escola de Camins - UPC, guanyador del POWER Idea Contest for Sustainable Communities con el projecte INCOVER.Un concurs internacional d’idees per ajudar a les comunitats a ser més sostenibl

dimecres, 25 setembre, 2019

Un concurs internacional d’idees per ajudar a les comunitats a ser més sostenibles. L’objetiu d’INCOVER és el desenvolupament de tecnologies innovadores i sostenibles per al tractament d’aigües residuals basat en la recuperació de recursos.

El projecte INCOVER ‘Innovative Eco-Technologies for Resource Recovery from Wastewater’ ha estat seleccionat como un dels 10 guanyadors del POWER Idea Contest for Sustainable Communities. El concurs avalua idees que proposin solucions innovadores per a problemes de sostenibilitat als que s’enfronten ciutats i comunitats locals. El concurs és part del projecte POWER, finançat per la Unió Europea, el qual explora l’ús de plataformes digitals impulsades per la comunitat per a compartir coneixement i experiència sobre problemàtiques relacionades amb l’aigua. Després de l’avaluació de 140 propostes, s’han seleccionat 10 guanyadors, dels que s’ha tingut en compte criteris com la rellevància del problema , l’aplicabilitat de la solució proposada, el volum de suports generats a la idea en la comunitat POWER, i la qualitat de la presentació de la idea.

El Grup d’Enginyeria i Microbiología del Medi Ambient (GEMMA), de l’Escola de Camins, department of Civil Engineering and Environmental de la UPC, es dedica a la investigació, innovació, docència i transferència del coneixement interdisciplinari en enginyeria ambiental, particularment en els camps de la biotecnologia ambiental, abastament d’aigua, tractament i recuperació de recursos d’aigües residuals i residus sòlits y generació de bioenergia. El GEMMA és un del 18 socis que formen el projecte INCOVER, finançat per la Comissió Europea mitjançant el programa H2020. L’objectiu d’INCOVER és el desenvolupament de tecnologies innovadores i sostenibles per al tractament d’aigües residuals basat en la recuperació de recursos. Dins del marc del projecte s’han implementat i optimitzat tres plantes pilot a escala demostrativa que produeixen energia i productes de valor a partir d’aigües residuals, una d’elles ubicada a les instal·lacions de l’Escola de Camins - UPC i coordinada pel GEMMA.

Més informació: https://www.power-h2020.eu/idea-contest-sustainable-communities/power-idea-contest-winners/