Participació d’estudiants de l’Escola de Camins a la Taula Rodona: Empuriabrava, dia 1 dels propers 50 anys

Martes, Julio 18, 2017

Durant dos mesos, estudiants de l’Escola de Camins han treballat diverses propostes de solucions a les problemàtiques plantejades per la Comunitat d’Usuaris de la Marina Interior d’Empuriabrava (Castelló d’Empúries).

Un cop rebuda la proposta per part de la Comunitat d’Usuaris, els professors coordinadors del projecte van seleccionar estudiants interessats en l’àmbit marítim i ells mateixos van establir-se el seu calendari de treball i metodologia.

Aquesta experiència els ha permès tractar un tema real i proposar possibles solucions que servissin com a punt de sortida d’un debat de cap a on ha d’evolucionar la marina interior d’Empuriabrava i com gestionar-ne el manteniment.

Els 12 estudiants participants van establir 4 àmbits de treball: els ponts, els murs, la qualitat de les aigües i la seguretat de la bocana davant de riscos com el canvi climàtic. Van investigar i interactuar amb experts en les temàtiques per tal de fer una diagnosi, anàlisi i proposta de solució, que van posar en comú amb la resta de grups.Els representants de cada grups van tenir l’oportunitat de presentar les seves propostes a la Taula Rodona: Empuriabrava, dia 1 dels propers 50 anys, que va tenir lloc el 17 de juny i en la que van assistir-hi representants de l’ajuntament de Castelló, de diverses institucions del territoris i la junta d’usuaris de la marina.

“El treball en equip i la col·laboració entre tots els participants al projecte, han estat la base d’aquesta experiència”.