Notícies Web Escola

dimarts, 23 abril, 2024

La Guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere d’Enginyeria Civil ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta que permeten, d'una banda, transformar la docència perquè sigui significativa i rellevant també per les dones i, d'altra banda, que els coneixements tècnics adquirits es transfereixin a la societat sense reproduir ni augmentar les desigualtats de gènere.

dimecres, 17 abril, 2024

El jurat de la Federació Internacional del Formigó (fib), presidit per Dr. Akio Kasuga, anterior president de la fib,  ha concedit al professor de l’Escola de Camins Albert de la Fuente la distinció 2024 fib Fellow.

El lliurament de la distinció es celebrarà durant la cerimònia d’obertura del 2024 Simpòsium l’11 de novembre a Nova Zelanda.

dimarts, 16 abril, 2024

dimarts, 9 abril, 2024

El passat mes de juliol la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) va posar en marxa un programa de mesures per donar compliment al Pla Especial de Sequera i reduir el consum d’aigua de manera permanent.

dilluns, 8 abril, 2024

I tu, com vens al campus? Durant la setmana del 15 al 19 d'abril, tindrà lloc la prova pilot de l'aplicació Mobilitapp, mitjançant una campanya d'obtenció de dades de mobilitat a través de ciència ciutadana.

dilluns, 8 abril, 2024

divendres, 22 març, 2024

Albert de la Fuente, investigador i professor de l’Escola de Camins, ha estat reconegut amb un ajut l’ICREA Acadèmia.

dimecres, 20 març, 2024

Els propers 21 i 22 de març la UPC acollirà el Transnational Meeting del projecte europeu ERASMUS+ Gate2Math: Open multilingual smart library for mathematical resources supporting efficient learning. Al projecte hi participen els professor Carles Serrat (IP), Montserrat Bruguera i Jordi Guàrdia del Dept de Matemàtiques (MAT) i Rosa Estela i Xavier Marcote del Dept d'Enginyeria Civil i Ambiental (DECA). Les sessions es realitzaran a l'EPSEB, l'ETSCCPB i l'FME.

dimecres, 13 març, 2024

Entrevista sobre la sequera al professor Xavier Sánchez Vila, catedràtic i expert en hidrologia de l'Escola de Camins de Barcelona.
Diari VilaWeb, 13.03.2024

dilluns, 11 març, 2024

The Rapid Applications for Transport programme (RAPTOR) has launched its call for 2024!

divendres, 23 febrer, 2024

A cargo del Dr. Panagiotis Martakis, investigador postdoctoral en la cátedra Structural Mechanics and Monitoring de ETH Zurich y co-fundador y CEO de Irmos Technologies. El seminario se realizará el dia Viernes 1 de Marzo a las 11.00 en el

dimecres, 14 febrer, 2024

El pròxim dilluns 19 de febrer a les 10 h a l'aula A2-101 del campus nord de la UPC tindrà lloc el seminari "Economia circular i descarbonització, de l'acadèmia a l'aplicació pràctica", a càrrec del Dr. en Ciències Ambientals Jordi Oliver i Solà, Cofundador i director executiu d'inèdit. Al llarg del seminari es mostrarà una visió pràctica i empresarial d'un estudi d' eco-innovació estratègica (inèdit) que des del 2009 acompanya a les empreses en la seva transició cap a una economia circular i descarbonitzada.

dimarts, 13 febrer, 2024

The RAPTOR 2024 Open Call for startups and SMEs is coming very soon!

Rapid Applications for Transport (RAPTOR) is a competition funded by EIT Urban Mobility that swiftly creates and tests solutions to niche urban mobility challenges for businesses and cities across Europe.

dimarts, 6 febrer, 2024

Els professors Pere Prat i Alberto Ledesma han rebut el premi "Quigley Award, Honourable Mention 2023" de la Canadian Geotechnical Society, juntament amb els doctorands de l'Escola Abdallah Najdi i David Encalada, i el professor de la Northumbria University (UK), Joao Mendes.

divendres, 12 gener, 2024

L’Associació d’estudiants de la UPC dedicada a la robòtica i noves tecnologiess, AESS Estudiants organitza cursos per a tot l’estudiantat de la UPC i pels que es pot reconèixer 1 ECTS.

dijous, 11 gener, 2024

Investigadors del Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE) i la Universitat de Barcelona (UB) han ideat un nou mètode per millorar la predicció en models computacionals d’aprenentatge automàtic d’alts nivells d’ozó troposfèrics (O3), un contaminant d’origen fotoquímic que a Catalunya afecta especialment la Plana de Vic.

dijous, 11 gener, 2024

Oberta la convocatòria de beques d’aprenentatge per a participar com a informador/a al Saló de l'Ensenyament 2024, que tindrà lloc del 13 al 17 de març a Fira Barcelona.

dimarts, 9 gener, 2024

Applications for the Advanced Master in Structural Analysis of Monuments and Historical Constructions are open up to January 20, 2024. This is the leading international course on the conservation of heritage structures, winner of the 2017 European Union Prize for Cultural Heritage "Europa Nostra", funded by the European Commission for 10 consecutive years, and a unique opportunity to meet people from all over the world. Do not miss this opportunity to join the other 460 alumni from 75 countries who graduated in the last 16 years and be a part of this great worldwide network of experts!

dilluns, 8 gener, 2024

El proper dijous 11 de gener a les 11h, a l'Aula A1-002, el Dr. Enginyer Civil Christian Hoffmann de l'empresa Van Oord impartirà el seminari: "Aspectos geotécnicos del túnel Fehmarnbelt. Caracterización de materiales para el diseño de la excavación y para la creación de nuevas áreas".

dilluns, 8 gener, 2024

Axel Rimbaud, one of our alumni from the Master of Urban Mobility program, has been awarded the prestigious EIT Award for his outstanding contribution to Chilean road safety. As the founder of MEL (Movement against Lethal Speeding) and an active member of the EIT Urban Mobility Community, Axel has truly demonstrated exceptional talent and commitment to academic excellence.