La UPC redueix un 19 % el consum d’aigua durant l’any 2023

dimarts, 9 abril, 2024

El passat mes de juliol la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) va posar en marxa un programa de mesures per donar compliment al Pla Especial de Sequera i reduir el consum d’aigua de manera permanent.

Amb l’entrada en la fase d’emergència cal reduir un 25 % el consum d’aigua. Respecte a la mitjana 2018-19, l’any 2023 el consum total de la Universitat s’ha reduït un 19 %.

En marxa 5 TFG sobre el consum d’aigua als campus.

Diferents estudiants de la Universitat han iniciat el seu treball de fi de grau (TFG) sobre l’estudi del consum d’aigua als campus de Manresa, Terrassa, Baix Llobregat, Diagonal Nord i Diagonal Sud. L'estudiantat i el professorat també poden contribuir a la millora de la gestió de l'aigua a la Universitat a través de la realització i tutorització, respectivament, de treballs de fi d'estudis per analitzar el consum d'aigua i fer propostes als campus, en el marc del Campus Lab. La idea és avaluar el consum d'aigua dels edificis, detectar els sistemes més consumidors i proposar actuacions d'estalvi, reutilització, recuperació o regeneració als campus.

Són accions que van en línia amb el Programa de mesures per a la reducció del consum d'aigua i fer front a la sequera, aprovat el juliol passat pel Consell de Govern. A més d'actuacions concretes en l'àmbit de les infraestructures, els laboratoris, els lavabos, la jardineria o la neteja, el programa contempla accions de sensibilització i implicació de la comunitat, així com una convocatòria de projectes de docència i recerca per a la millora de la gestió de l'aigua als campus.

Més informació i resultats