Participa a la prova pilot de la MobilitApp!

dilluns, 8 abril, 2024

I tu, com vens al campus? Durant la setmana del 15 al 19 d'abril, tindrà lloc la prova pilot de l'aplicació Mobilitapp, mitjançant una campanya d'obtenció de dades de mobilitat a través de ciència ciutadana.

Durant cinc dies (de dilluns a divendres) convidem a la comunitat UPC dels campus Diagonal Nord i de Sant Cugat del Vallès a participar en una campanya de ciència ciutadana per recollir dades sobre els viatges que realitzen per anar i tornar de la universitat, amb l'objectiu de millorar la mobilitat als campus UPC i que aquesta sigui més sostenible, saludable i segura. Les dades es registren a través de la Mobilitapp, una app mòbil que prediu el mode de transport en el qual es viatja, i que s'implementa per primer cop en un entorn real. L'app ha estat desenvolupada a la UPC i utilitza un model d'aprenentatge automàtic (machine learning) de forma innovadora, extraient les dades dels sensors del mòbil (acceleròmetre, magnetòmetre i giroscopi) per predir el mode de transport en el qual es viatja.

A la UPC, estem compromesos en la sostenibilitat i la reducció de la petjada de carboni. El 65% de les emissions que generem com a universitat són degudes als desplaçaments diaris dels estudiants, PAS i PDI per arribar als campus. Per incentivar l’ús de modes de transport sostenibles i millorar la mobilitat per accedir als campus, és imprescindible disposar de dades de qualitat. Gràcies a aquesta campanya de recollida intensiva de dades, podrem entendre millor els patrons de mobilitat de la comunitat, i d’aquesta manera orientar millor les estratègies i actuacions que implementem als campus.

Més informació i contacte a: https://canviaelmon.upc.edu/ca/esdeveniments/et-proposem/copy4_of_jornad...