La UPC lamenta la mort del catedràtic Benjamín Suárez

dimarts, 25 gener, 2022

La comunitat universitària de la UPC lamenta la pèrdua del catedràtic Benjamín Suárez, doctor enginyer de Camins, Canals i Ports, i professor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), que ha mort el 24 de gener.

El catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) Benjamín Suárez, doctor enginyer de Camins, Canals i Ports, i professor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), va ser director de la Fundació Politècnica de Catalunya (FPC), del febrer del 2015 al març del 2020, i director de l’ETSECCPB entre els anys 1994 i 1997. Vinculat al Departament de Resistència dels Materials i Estructures en Enginyeria, del qual va ser responsable del 2010 al 2013, i investigador del Grup de Mecànica Computacional en Medis Continus de la UPC, Benjamín Suárez va ser vicerector d’Ordenació Acadèmica en el període 2002-2003 i cofundador del Centre Internacional de Mètodes Numèrics a l'Enginyeria (CIMNE). També va ser comissionat per a la integració dels estudis de la UPC a l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), i va coordinar el programa de Convergència Europea de l’ANECA (llibres blancs dels estudis de grau) i el Foro Español Ciencia e Ingeniería de los Servicios (SSME). Així mateix, va ser secretari del Consell Assessor de l’Agència de Qualitat del Sistema Universitari de Castella i Lleó (ACSUCYL), membre de la Comissió d’Acreditació EURACE (IIE_ANECA) i assessor del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

L’activitat de recerca de Benjamín Suárez es va centrar en el camp dels mètodes numèrics aplicats a problemes complexos d’enginyeria civil com ara preses, ports i túnels. Va publicar articles científics a revistes nacionals i internacionals de referència com ara Engineering ComputationsComputers and Structures o Computational Mechanics, entre d’altres. Va dirigir i participar en projectes internacionals d’assessoria pedagògica, així com de formació contínua i de personal acadèmic, directiu i administratiu a la Universitat de la Plata, a Argentina. També va formar part del redisseny curricular en competències en titulacions d’enginyeria a la Universitat Austral de Xile. Va rebre la Medalla al Mèrit Professional del Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Madrid, el 2010.

Sala de premsa UPC