Conferència: "El risc natural: l’entenem?, el gestionem bé?"

dimecres, 16 desembre, 2020

La conferència forma part del cicle Dijous de ciència, organitzats per l'Institut d'Estudis Catalans i serà impartida per Jordi Corominas, professor emèrit de l'Escola de Camins, doctor en ciències geològiques per la Universitat de Barcelona (UB) i catedràtic d’enginyeria geològica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). L’acte tindrà lloc el dijous 17 de desembre de 2020 a les 18.30 h.

Cada any, els riscos naturals són responsables de la mort de milers de persones i d’incomptables pèrdues econòmiques. Els avenços científics ens han permès conèixer la gènesi i la dinàmica dels fenòmens perillosos, i també disposar de la capacitat per a identificar les zones amenaçades i simular escenaris de risc. Tot i l’origen natural dels perills, sovint trobem que les accions humanes n’amplifiquen els efectes i, sobretot, els danys. Encara no estem en condicions de predir amb exactitud quan es produirà la situació de perill, però sí que podem anticipar-la i prendre les mesures preventives adequades. Aquesta xerrada analitza els efectes del canvi climàtic en la freqüència i la intensitat dels perills naturals. Es comentaran també les eines per a la prevenció del risc i els reptes per a dur a terme una gestió eficaç i sostenible.

Aquesta conferència es pot seguir en directe a través dels canals facilitats per l'Institut d'Estudis Catalans:

Youtubewww.youtube.com/comunicacioiec

Plataforma Zoom (permetrà participar en el torn de preguntes, tant per  escrit com oralment): https://us02web.zoom.us/j/88549105936?pwd=UVpRSGdtWnpHTUtLdFZkQmRZNGVyZz09

Codi d’accés: %K2LmK