Nous ajuts 'Marie Curie' a tres projectes liderats per professors de l'Escola de Camins

dijous, 1 març, 2018

Avançar en la creació de mètodes numèrics per fer simulacions més precises; de sistemes per avaluar les amenaces del canvi climàtic al front marítim o el risc sísmic al món, són les finalitats dels tres nous projectes liderats per professor de l'EScola de Camins, UPC-BarcelonaTech seleccionats en la darrera convocatòria Marie Skłodowska-Curie (MSCA) d’accions individuals, integrada al programa europeu de recerca Horizon 2020 (H2020).

La Comissió Europea (CE) ha concedit nous ajuts MSCA, coneguts com les accions 'Marie Curie', als tres projectes presentats per professors de l'Escola de Csmins, UPC-BarcelonaTech, els quals rebran un total de 500.000 euros per proporcionar als investigadors una formació basada en l’excel·lència i amb les millors oportunitats de desenvolupament.

Amb aquestes accions, la UPC compta amb un total de 136 projectes concedits fins ara en el marc de l’H2020, que sumen un total de 50,5 milions d’euros.

Pel que fa als projectes de la UPC seleccionats i els investigadors que els dirigeixen són els que es descriuen tot seguit.

• Nova generació de mètodes numèrics per resoldre problemes físics en enginyeria i en ciències aplicades (ISOMAXENT, Development of a design through analysis methodology based on a coupled isogeometric-maximum entropy approach) coordinat pel professor Marino Arroyo, del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental. Amb un finançament de prop de 160 mil euros per a un període de dos anys, aquest projecte té com a objectiu desenvolupar una nova generació de mètodes numèrics per resoldre equacions en derivades parcials, que modelitzen molts problemes físics importants en enginyeria i en ciències aplicades. Els nous mètodes que es proposen son conceptualment originals, combinant idees de geometria computacional i de teoria de la informació, i conduiran a simulacions més flexibles i precises.
  • Avaluar l’impacte del canvi climàtic en el litoral (DURCWAVE, Amending the Design criteria of URban Defences in LECZs through Composite-Modelling of WAVE overtopping under climate change scenarios) coordinat pel professor Xavier Gironella, del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental. Ha rebut un finançament de més de 170 mil euros durant dos anys. L’objectiu del projecte és avaluar les amenaces que comporta el canvi climàtic per al front marítim i les construccions properes al litoral costaner, i proporcionar una metodologia per ajudar els responsables a estimar la vulnerabilitat de les zones costaneres davant d’aquest problema.
  • Creació d’una eina eficaç per a l’avaluació del risc d’un terratrèmol (KaIROS, Keeping and Increasing Resilience Opportunities and Sustainability of communities against earthquakes), de Lluís Pujades, del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental. Ha rebut un finançament de més de 170 mil euros per desenvolupar i proporcionar, en un termini de dos anys, nous mètodes i eines orientades a dimensionar i reduir el risc sísmic en el món, a través de la creació de diferents mòduls basats en l’inventari, l'avaluació, l'enfortiment i les normatives, per així formar una eina sòlida i eficaç per a l'avaluació del risc d’un terratrèmol.

Llegeix la notícia sencera a: Sala de Premsa UPC

Futher information at: Press Room UPC