El master SAHC ha estat guardonat amb el premi Europa Nostra 2017

dijous, 6 abril, 2017

El master Erasmus Mundus SAHC (Master on Structural Analysis of Monuments and Historical Constructions) ha estat guardonat amb el premi Europa Nostra 2017 de la Unió Europea en la categoria "Education, Training and Awareness-Raising".

El màster SAHC és un màster Erasmus Mundus impartit des del curs 2007-08 per la Universitat de Minho (com a entitat coordinadora). La UPC, la Universitat de Pàdua i la Universitat Tècnica de la República Txeca amb la col·laboració de l'Institut de Mecànica Teòrica i Aplicada de l'Acadèmia Txeca de Ciències com a entitat associada. Durant els cursos impartits fins al present el màster ha acollit més de 300 estudiants de 62 països diferents.

Europa Nostra és una organització fundada en 1963 amb l'objectiu de promoure la protecció del patrimoni cultural. Europa Nostra és avui en dia la principal organització europea relacionada amb el patrimoni cultural, amb membres de més de 40 països. Els premis Europa Nostra s'atorguen en reconeixement de consecucions notables en la conservació, la recerca, i l'educació relatives en l’àmbit del patrimoni cultural.

El jurat que ha atorgat el premi ha destacat que el màster ofereix un “programa avançat, que es basa en els principis científics de l'enginyeria, la restauració i l'arquitectura, i permet una millor comprensió dels sistemes constructius, la qual cosa, al seu torn, ajuda a prolongar la seva existència”.. El jurat també remarcat que el màster té un gran valor internacional pel seu abast global és un model notable per a altres iniciatives similars. El programa permet als estudiants veure els sistemes estructurals des de diferents contextos culturals, tot animant-los a crear i desenvolupar la seva experiència amb una perspectiva internacional cada vegada més valuosa”.