L'Escola de Camins al YOMO

dimarts, 21 febrer, 2017

Del 27 de febrer al 2 de març, coincidint amb el Mobile World Congress, es celebrarà a Fira Barcelona el primer festival YOMO que uneix ciència i tecnologia per a joves d’entre 10 i 16 anys.

En aquests quatre dies, YoMo Barcelona rebrà a 20.000 escolars de Catalunya i Espanya en una enorme exposició de ciència i tecnologia. Amb espectacles de teatre en viu, tallers interactius i dotzenes d’activitats pràctiques, on hi haurà activitats per tots els joves. YoMo ha estat dissenyat per portar l’aprenentatge de l’aula a la vida real, mitjançant la demostració d’oportunitats professionals emocionants i gratificants disponibles en l’ecosistema mòbil i del sector STEAM.

L’Escola de Camins hi participarà amb dues activitats, expressament programades per a l’ocasió:

1. La força de les onades

• Professor responsable: Xavier Gironella
  • Descripció de l’activitat: Llançaran globus plens d’aigua sobre un panell en el que hi haurà representat un dic de recer a escala 1/125. Darrere la representació, unes cèl·lules de càrrega mesuraran la força realitzada per la persona participant i faran una analogia dels efectes d’una onada d’aquesta força en el dic representat. Experimentaran els efectes de la força de les onades interpretant el dany que aquestes poden realitzar sobre un dic d’escullera depenent de la força d’impacte, l’alçada i el període d’ona i la zona d’impacte de l’onada.

2. Experiments de Ciència i Tecnologia i Tecnologies Mòbils. Aplicacions en Enginyeria Civil

• Professor responsable: Rolando Chacón
  • Descripció de l’activitat: Faran experiments relacionats amb l'enginyeria civil (estructures, transports, aigües, sols) de manera interactiva amb sensors i aplicacions mòbils.