Seminari: Lightning Impacts on Flight Operations: Magnitude, Uncertainties, and Balancing Safety versus Efficiency

El seminari s'organitza en el marc de la col·laboració del Centre de Recerca Aplicada en Hidrometeorologia (CRAHI-UPC) amb el National Center for Atmospheric Research (NCAR, USA), i en col·laboració amb HYDS i el Servei de Meteorologia de Catalunya.

Serà impartit pel Dr. Matthias Steiner del National Center for Atmospheric Research (NCAR, USA)

Les condicions meteorològiques tenen una gran incidència en la gestió aeroportuària, i específicament les tempestes i les descàrregues elèctriques associades a elles són les causants del 90 % dels retards en el tràfic aeri a Europa.

En aquest marc, el seminari presentarà els resultats obtinguts per un projecte dut a terme pel National Center for Atmospheric Research (NCAR) per a la Federal Aviation Agency (FAA) als Estats Units .

En particular el projecte analitza l'impacte en els retards aeris deguts als cessaments d'activitat causats pels llamps, i en particular la importància dels avisos per previsió de descàrregues elèctriques i com aquests es poden integrar de forma més eficient en un sistema de suport a la decisió en l'operació dels aeroports.

El seminari està organitzat pel Centre de Recerca Aplicada en Hidrometeorologia (CRAHI) , centre de suport a la innovació de l'Escola d'Enginyers de Camins, Canals i Ports pertanyent a la xarxa TECNIO, en col•laboració amb l'empresa HYDS i el Servei Meteorològic de Catalunya .

Inscripcions a: crahi@crahi.upc.edu

Sala de Conferencies de l’Escola de Camins