2a convocatòria d'ajuts Erasmus Mundus "ELARCH" per a estades a Amèrica Llatina

dilluns, 11 gener, 2016

S'ha obert la segona convocatòria de beques del projecte Erasmus Mundus “ELARCH” de beques de la Unió Europea.
Aquestes beques són per a estades a certes universitats d'Amèrica Llatina, per estades de nivells: Grau, Màster,  post-doc o academic staff; en alguna de les universitats sòcies del projecte. En aquesta segona convocatòria, hi ha beques disponibles en tots aquests nivells excepte per al nivell de Doctorat (que ja es van ofertar i concedir en la primera convocatòria). Per consultar el detall del número de beques ofertades, consultar l'apartat corresponent del web ELARCH.
Aquest projecte té una temàtica específica: “Natural risk mitigation and prevention of the cultural heritage”. (Protecció sísmica en poblacions i protecció dels entorns històrics)

Degut a a la seva temàtica específica aquesta convocatòria ELARCH només s’adreça a:
-    Estudiants dels centres: ETSAB, ETSAV, ETSECCPB i EPSEB;
-    Post-docs dels àmbits corresponents als programes de Doctorat:

• Enginyeria Civil
  • Enginyeria de la Construcció
  • Enginyeria Sísmica i Dinàmica Estructural
  • Patrimoni arquitectònic, civil, urbanístic i rehabilitació de construccions existents

- PDI de la UPC dels àmbits d'arquitectura, camins i edificació dintre d'aquesta temàtica de l'ELARCH.

Els potencials interessats de la UPC que vulguin realitzar una estada acadèmica a Amèrica Llatina poden presentar la seva sol·licitud online en les properes setmanes.

Els candidats europeus han de tenir nacionalitat d'un dels països de les universitats europees que participen al projecte.

Nota important:

ABANS de la presentació de la sol·licitud, les possibles estades han d'estar validades i autoritzades per la unitat UPC a la que pertany l'interessat.

En el cas de sol·licituds d'estudiants UPC per realitzar estades d'intercanvi de Grau o Màster cap a Amèrica Llatina, la sol·licitud haurà d'estar validada prèviament per part de la Sotsdirecció de Relacions Internacionals de l'escola/facultat a la que pertany l'estudiant. L'estudiant haurà de presentar la proposta de learning agreement, amb la llista d'assignatures que voldria cursar a la universitat de destinació.
En la fase de priorització i selecció de candidats es demanarà als responsables corresponents que confirmin aquest fet.

En el cas de sol·licituds de PDI, la sol·licitud haurà d'estar validada prèviament pel Director del Departament.

El termini de presentació de sol·licituds és fins al 20 de març de 2016.

Presentació de sol·licituds On-line, directament a través del web ELARCH: http://call.elarch.org/

Incorporació de possibles becaris a les universitats de destinació
Les estades acadèmiques tindran lloc a partir de mitjans del 2016. (Habitualment, després del procés de selecció de becaris i tenint en compte els calendaris acadèmics, les estades són a partir de l'estiu; les estades començarien a partir de juliol-setembre 2016.)

Més informació a través del web ELARCH: http://www.elarch.org/

La llista d'universitats de destinació està disponible a la web del projecte: http://partners.elarch.org/

Contacte UPC:

Oficina de Mobilitat Internacional d'Estudiants