Projecte Erasmus Mundus "ELARCH" de beques amb Amèrica Llatina

dijous, 15 gener, 2015

El projecte Erasmus Mundus “ELARCH” de beques de la UE, és un consorci d’universitats europees i d’Amèrica Llatina, del qual la UPC forma part.

En el marc d’ “ELARCH” hi ha beques per marxar a Amèrica Llatina (outgoings EU->LA) ; i també hi ha beques perquè vinguin estudiants, professors o PAS de les universitats sòcies d’aquests països (AS->LA).

Aquest projecte té una temàtica específica: “Natural risk mitigation and prevention of the cultural heritage”. (Protecció sísmica en poblacions i protecció dels entorns històrics). Per tant, i segons les indicacions de la coordinació acadèmica, l’ELARCH només s’adreça a:

• Estudiants dels centres: ETSAB, ETSAV, ETSECCPB i EPSEB
  • Programes de Doctorat:
    • Enginyeria Civil
    • Enginyeria de la Construcció
    • Enginyeria Sísmica i Dinàmica Estructural
    • Patrimoni arquitectònic, civil, urbanístic i rehabilitació de construccions existents

S’ha obert la primera convocatòria de beques ELARCH. Aquesta convocatòria s’adreça només a estudiants per realitzar:

• un intercanvi acadèmic de Grau (amb reconeixement acadèmic i estades de 9 mesos, tant per a outgoings com per a incomings)
  • cursar un Doctorat sencer, en alguna de les universitats que pertanyen al projecte.

Les sol·licituds s’han de presentar a través de la pàgina web del programa ELARCH i el termini per a la presentació de sol·licituds serà fins l’1 de març de 2015.

Es preveu que la possible incorporació dels becaris resultants d’aquesta convocatòria sigui a partir de l’estiu de 2015 i fins al 31 de desembre de 2015 (bàsicament, la majoria d’estades podrien iniciar-se, segons calendari de les universitats d’acollida, entre agost i octubre de 2015).

A la pàgina web http://call.elarch.org/ trobareu la taula amb les beques que s'oferiran en aquesta primera convocatòria ELARCH.

En aquest projecte ELARCH no hi ha una oferta de places publicada, sinó que els estudiants potencialment interessats han de consultar la informació de cadascuna de les universitats sòcies i presentar la seva sol·licitud.

Els estudiants de Doctorat hauran de contactar amb la universitat sòcia on desitgen fer la seva estada, per tal d’obtenir la corresponent carta d’admissió.

Més informació a: http://www.elarch.org/ i al web del Gabinet de Relacions Internacionals i Empresa: www.upc.edu/sri