La càtedra Abertis UPC premia una tesina d'un estudiant de l'Escola

dijous, 6 juny, 2013

La càtedra Abertis-UPC ha premiat el treball "Analysis and optimization of the luggage check-in counter allocation process at airports", d'Héctor Fornés Martínez, en la modalitat de tesines i la tesi doctoral "Caracterització i modelització de la velocitat d’operació en carreteres convencionals a partir de l’observació naturalística de vehicles lleugers", d'Ana M. Pérez Zuriaga. Aquesta jove doctora també va guanyar posteriorment el II Premi Pnternacional Aberits que es va concedir a París a final de maig de 2013.

El lliurament de premis va tenir lloc a l'Escola de Camins i el va presidir el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, el president d’abertis, Salvador Alemany i el rector de la UPC, Antoni Giró.

L’edició internacional dels premis sorgeix de la posada en comú dels treballs guanyadors del premi lliurat conjuntament amb la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC) i els del homòleg que la chaire abertis- École des Ponts ParisTech -IFFSTAR (Institut Français des Sciences et Technologies des Transports, de l’Aménagement et des Réseaux) convoca a França, també en les modalitats de tesis doctoral i de tesina.

El Premi abertis té una dotació econòmica de 10.000 euros en la categoria de tesi i de 4.000 euros en la categoria de tesina.

La presencia internacional de la càtedra abertis és cada vegada més àmplia i constata el compromís de la companyia amb el món acadèmic. Recentment,  abertis ha incorporat dues noves càtedres, a Puerto Rico i Xile. En breu, la càtedra abertis també estarà present a Brasil. Totes elles contribuiran a la investigació sobre la repercussió de les grans obres en el territori, millorant així la qualitat de vida dels seus habitants.