Una plataforma educativa basada en recursos del joc guanya el 9è Premi Davyd Luque

dimecres, 5 juny, 2013

Els professors Rolando Chacón, Enrique Mirambell i Esther Real —del Departament d'Enginyeria de la Construcció— han rebut el primer premi Davyd Luque a la innovació en les TIC per la proposta “UPC Academy. Plataforma interactiva per a l’ensenyament”. Aquest guardó l'atorguen anualment UPCnet, la UPC i el Consell Social de la Universitat i reconeix projectes tecnològics innovadors creats per la comunitat universitària.

El jurat ha valorat l'aplicació de les característiques del joc (gamificació) en l'aprenentatge i ha destacat que UPC Academy és una plataforma oberta i interactiva que garanteix la mobilitat i ubicuïtat, fent possible l’aprenentatge continuat.

Vídeo i resum del projecte en consultar aquesta notícia al web de l'Escola.

Vídeo del projecte

Resum del projecte

Premi Davyd Luque a la innovació en les TIC

El jurat està presidit per Antoni Giró, rector de la UPC i l'integren Mònica Sala Gómez, presidenta de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UPC; Josep Casanovas, conseller delegat d'UPCnet; Victor Huerta, director d'Informàtica de la UPC; Carlos Balot, director d'UPCnet i Rosa Castro, directora d'Innovació d'UPCnet. Així mateix, el jurat ha destacat l'aplicabilitat i l'oportunitat de millorar els serveis TIC de la UPC com a elements clau a l'hora d'escollir les propostes guanyadores.

El segon premi ha estat pel projecte Collaborative TextBook, de Sergio Ramírez, estudiant del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) de la UPC. El jurat ha destacat aquesta proposta perquè fomenta l'aprenentatge col·laboratiu.

Collaborative TextBook és un motor d’apunts online col·laboratiu que permet als estudiants consultar, crear i millorar els apunts de forma interactiva, compartir-los amb els companys, fer anotacions i fer i contestar consultes. Alhora, és una eina que facilita la supervisió per part del professorat.