Una enginyeria recent titualda per l'Escola, premi Enginyeria Solidària

dimarts, 19 març, 2013

L'associació Enginyeria Sense Fronteres ha atorgat el premi Enginyeria Solidària a Marta Mercadal (titulada per l'Escola de Camins) pel seu treball final de carrera "Proyecto de abastecimiento y saneamiento de agua en la comunidad de Tape Iguapeí", centrat en una comunitat de l'Argentina. El jurat n'ha valorat aspectes com ara la sostenibilitat, la viabilitat i la correcta caracterització social (beneficiaris, anàlisi de l'impacte...), entre d'altres.

Marta Mercadal és enginyera de camins i cofundadora del sector d'enginyeria civil de l'Associació d'Universitats per a la Cooperació (AUCOOP). Mentre cursava 3r de carrera es va involucrar en un projecte adreçat a la població de Tape Iguapei a i en va formar part fins el curs 2011-2012, en què va finalitzar els seus estudis a l'Escola de Camins. Actualment treballa a l'empresa Re-Gen, de la qual és cofundadora.

Entre 2008 i 2010 aquesta jove enginyera va participar en dos projectes de cooperació a Argentina que van rebre el suport del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la Universitat Politècnica de Catalunya. Aquesta tasca ha estat premiada per Ingeniería Sin Fronteras (ISF).

En una entrevista publicada al web del CCD, Marta Mercadal assegura: "la convivència amb els beneficiaris m'ha ajudat a entendre una part essencial de qualsevol projecte: què necessiten realment i, de totes les solucions possibles, quina s'adapta millor als seus costums". Alhora, es mostra convençuda que fer el projecte a l'estranger li ha permès aprendre molt, sobretot, del treball de camp.

Per ara, la jove enginyera seguirà vinculada a la cooperació per al desenvolupament: "intento seguir d'aprop els passos de l'AUCOOP".