Els desafiaments de la urbanització al segle XXI

dimecres, 19 setembre, 2012

La inauguració del postgrau de la UPC "Smart Mobility: sistemes intel·ligents de transport" es va formalitzar a l'Escola de Camins amb la conferència “Els desafiaments de la urbanització al segle XXI”, a càrrec de Joan Clos.

La inauguració del postgrau de la UPC Smart Mobility: sistemes intel·ligents de transport es va formalitzar a l'Escola de Camins amb la conferència “Els desafiaments de la urbanització al segle XXI”, a càrrec de Joan Clos, director executiu del Programa de les Nacions Unides per als Assentaments Humans (ONU – Hàbitat), ex alcalde de Barcelona i ex ministre d'Indústria, Turisme i Comerç. La sessió anava adreçada a tècnics de mobilitat, gestors municipals i urbanistes.

El postgrau sobre sistemes intel·ligents de transport té un plantejament innovador que es proposa utilitzar les tecnologies de la informació i sistemes intel·ligents de transport, i aplicar-los a la planificació i la gestió de la mobilitat, en un context de desenvolupament urbà sostenible (smart cities).

A l’acte també hi van participar Antonio Huerta, director de l’Escola de Camins, i Manel Villalante, membre del Consell d’Administració d’empreses com ara Renfe, TMB, Gisa, IFERCAT i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i ex director general de Transport Terrestre del Ministeri de Foment.